Bahamas drengetur 2017

afgang lørdag 14:30 d 21 januar

Claus kommer og henter mig kl. 10 lørdag formiddag, det hele er timmet og tilrettelagt, vi mødes med Rene i lufthavnen kl 11, og får checket ind uden problemer
vi får lidt ostemadder og lidt vådt at drikke, inden flyet afgår.

Vi kommer afsted til tiden, og får pladser lige ved udgangen, meget heldigt, da vi kun har 2 timer i FortLauterdale til at skifte til Flyet til Nassau.

Det er en lang tur, over 9 timer, men det er jo sådan det er, vi ankommer til tiden, selvom at vi var sat til at komme 30 min senere, lidt små forvirret kommer vi dog igennem
immigrationen og tolden, og finder JetBlue terminalen og så går det lidt galt...
Navnet på Claus's billet er forkert, så vi skal til skal over til skranken for at få rettet det og da vi har brugt lidt tid på at ud af immigrationen er vi lidt stresset
men vi får da boardingparpirerne, og kan lige nå en enkelt G&T inden vi sætter os i flyet der fragter os til Nassau på under en time..

Nu er klokken over 22 og der er helt mørkt, vi får en lokal til at køre os til hotellet, og det giver lidt ballade med de taxafolk der er i lufthavnen,,,
måske ikke helt fair, men sådan blev det.. vi aftaler at han kommer og henter os i morgen kl 11, så mødes vi med Carsten i lufthavnen, for at flyve videre til LongIslang hvor Michael venter på os
Det er et hyggeligt hotel, hvor man har selvbetjening i baren, krydser bare af på et A4 ark , V for sprut, øl og vin, X for vand :-)

vi sidder udenfor og nyder en kølig G&T og da de lukker baren kommer ham der har checket os ind og serverer den sidste til os :-)
han var meget fremme i skoene da vi checkede ind, det var lidt sjovt.

Vi sover godt, og kommer op kl. 0630 og får en omelet til morgenmad, vi havde ikke fået noget at spise siden Københavnstrup, så vi er lidt sultne:-)

vi går en lille tur i området og fejrer Renés fødselsdag :-)

vi har lidt kamp med bagagen, vi har jo kun håndbagage med, og de lange bukser + jakken tager lige det sparsomme ekstraplads der var!
Lincolnen fra igår er skiftet fra en Navigator til en Mark V ( en SUV til en personvogn ) og chaufføren er skiftet fra en ældre herre med hat til en kønnere dame model :-)
vi kommer til lufthavnen hvor vi venter 10 min på Carsten, og tager en vogn til lufthavnen hvor Kamiel flyver os til Long Island, vi skal have en ekstra passager med, og hun kommer ind
på sædet ved siden af piloten, vi andre sidder "bagi" og får en lille forfriskning på turen, som er meget flot

da vi kommer til LongIsland venter Michael på os, og vi får liiige en lille en på bagklappen inden vi kører hjem til Michael og Sandy.

Vi kører sydpå og fejrer Rene´s fødselsdag, møder Cap på et spruthus på vej derned ( hvor jeg vidst får købt en ny Buick:-))
 vi får lidt fisk og synger vidst også en fødselsdag..

Mandag morgen er der stiv vind fra Florida, og vi sidder længe under overdækningen inden vi kommer videre
Ifølge vejrudsigten skulle det blæse både mandag og tirsdag..lidt øv, men det kan vi jo heldigvis ikke gøre noget ved.
der ligger 3 både ude i vandet ud for huset, og den ene, som tilhørrer nabo'en Carrol, tog meget vand ind, Michael og jeg, gik ud for at
checke om hun havde glemt at skrue bundproppen ud, så det måske var derfor at vandet ikke løb ud.. det viste sig så at være en sten der havde sat sig i afløbet,
ud med den, og efter lidt lænsning af vand, ligger den rigtigt i vandet igen

vi tager over på den anden side af øen, til French harbor, der skulle være kæmpeskildpadder hvis vi er heldige..
men der er ikke nogen idag, men vi får da badet lidt, det er superflot.
Vi er derude to gange, da Claus ikke kan finde hans $$ som han havde gemt i hatten.. men vi fandt dem desværre ikke..

Tirsdag morgen tager Sandy hjem, nogen skal jo arbejde..så Michael kører hende i lufthavnen kl. 08
nu er der scrambled æg på vej til morgenmaden.

vi kører ned til Deans Blue Hole, som ligger 1½times kørsel sydpå, en lagune som er ren postkort materiale !

Rene og jeg snorkler lidt, der er en imponerende mængde fisk lige under overfladen.

Vi spiser frokost på Kongbaren, hvor Michael har et nyt flag med til ham der ejer baren, han har 4-5 forskellige nationalflag hængende, heriblandt et meget slidt Dannebro
Det er nu opgraderet til et nyt :-)

min første Konkyliesalat.. det er godt!

om aftenen er vi inviteret ned til en af de lokale, hvor vi får serveret grillet Barracuda, konkyliemix og pastasalat :-)

onsdag morgen har vinden lagt sig, kl 07 er temp dog kun 16 grader.. men det ændrer sig nok hurtigt, for der er ikke en sky i miles omkreds
vi bliver ædt levende af bittesmå gnoter, og beslutter os for at tage båden, da vejret er blevet helt perfekt

en dejlig tur ned til essotanken, hvor vi også tankede igår, denne gang er det så bare fra vandsiden :-)

vi sejler hen til Tineys-baren, hvor vi får lidt frokost, burgere med pulledpork, uhm det var godt

Kl 16 har vi afttalt at være hos Cap'... men der går lidt Bahamian-time over det, og vi kommer først afsted kl 16..tsk-tsk
Cap er igang med at sætte pinstriper på Jeepen, som ham og Michael har købt i fællesskab.. og så er han i gang med at renovere hele huset, så han keder sig bestemt ikke

vi kører ned på Washington-baren og får igen noget at spise, revlsben og kartoffelsalat, som var gode!

vi er hjemme igen ved 8-9 tiden, hvor vi tæver hinanden i terningspil og røverhistorier.

Torsdag konstaterer vi at huset's båd er lav for hydralikolie i styrtøjet, og Carrol får en lokal gut til at kikke på det, for vi har hverken olie eller værktøj.
Så vi kører ned og handler i den lokale købmand, som nærmest har alt, men det er bestemt ikke billigt her, f.eks koster 2 køkkenruller over $6 og et glas pebberkorn over $7..

vi nyder solen og spiller terning igen
Aftensmaden er et par gode bøffer fra Minnesota :-)

Fredag er vi ude og sejle igen, men denne gang er det Mike der lægger båd til, en lille rap sag med 2 175hestes motorere, så vi kommer godt ud over stepperne

vi er ovre på de to nabo øer, Exumas, det er ca 40 mils vestpå, og får en gang drinks på den ene, og en burger på den anden :-)

på Sandy Beach er der en masse små leguaner, Rene siger at der er et klip i "pirates of the caribien" som er filmet her.. så det kan være at jeg må se den når jeg kommer hjem

vi når ikke hjem før solen er gået helt ned, og efter lidt råben og skrigen kommer vi da endelig helt ind til land :-)
(Det var blevet lavvande, så propellerne ramte bunden !)

Aftensmaden bliver 2 store Pizza'er hos Tiny's

Lørdag er sidste hele dag for mig og Carsten, 15:30 flyver jeg imorgen, så vi aftaler at sejle lidt på båden efter morgenmaden..

Claus tager en ekstra lur (amerikanersyge) og vi andre sejler lidt nordpå, og vender oppe ved Bungalows, og tøffer retur til Tiny's hvor vi spiser frokost

det er begyndt at blæse lidt op, og vi sidder og smågriner af en kvinde i en gummibåd, der ikke rigtigt kan komme forbi en af de sten der ligger i vandet, ved vandindgangen til baren.

men da vi skal afsted, tror jeg vi fumler endnu mere, bl.a.pga styrtøjet derr ikke er 100% endnu, og da bunden er en blanding af en slags kviksand og koraller, kan man ikke have sko på i sandet, da de nærmest bliver suget af, og man kan bestemt ikke stå på de skarpe koraller uden !
da båden driver for meget, hopper Michael af, og holder båden, men vælter alligevel da båden er en anelse usamarbejdsvillig,  Michael får lidt rifter
da han vælter i vandet i forsøget på at afværge at båden rammer stenene i vandet...det var lidt af et show

Vi fejlbedømmer benzinforbruget, og ved sidste sving ved Whales Head, tøffer vi ikke så meget mere... vi får hældt de sørgelige rester af benzin fra de tre dunke vi har med på en tank,
og kommer NÆSTEN helt hjem... alle tricks kommer i brug, jeg hopper i baljen med svømmefødder og prøver at skubbe, menes Rene og Carsten tager et håndklæde og
laver et sejl... så lidt senere end beregnet kommer vi i land.
en ulykker kommer åbentbart ikke alene,

Søndag morgen sender vi Carsten afsted med Joel fra Stella Maris

jeg skal ud af Deadmans Cay 5 timer senere, og da de to lufthavne ligger hhv nord og syd for huset, kører vi bare hjem og tar en gang terninger, og jeg får pakket
det tager jo ikke så lang tid, da jeg kun har håndbagage med..
Claus får pillet en lille stump konkylie eller koral ud af Michaels fod, den samme operation gav Carsten mig i går, da jeg havde fået en lille djævel af et stykke konkylie på 3 mm op i hælen

godt at Carsten efterlod hans nål :-)

vi skulle egentlig have frokost på Kongbaren, men den var søndagslukket, så vi får en gang kongsalat og burgere på en lille bar HELT ude i vandkanten, ca. 4 min kørsel fra lufthavnen
checker ind først, så har jeg boardingkort til Nassau og Fort Lautherdale
kongsalaten er helt frisk, han har konkylier liggende klar i vandet med en snor i.. godt mætte kan vi køre i lufthavnen og jeg kommer fint afsted
lander i Nassau i regnvejr, det er lidt af en omvæltning..
Checker ind på næste fly til Fort Lautherdale efter en 2 timers ventetid, og klarer immigrationen her også, der er 0 mennesker i kø, så det går hurtigt :-)
turen er kun på 35-45 min, og vi flyver planmæssigt.
da immigrationen er klaret, kommer vi direkte ind i terminalen, og jeg skal bare ha organiseret nogle boardingpas.. det kan jeg ikke online, så det kræver en ledig Norweiganskranke,
men da jeg landede kl.17:30 og først skal flyve kl. 22:00 florida-tid er der masser af tid.
Trasker lidt rundt og finder en venlig Norweigan-medarbejder indenfor 20 min, får boardingpas, og kan så man bare vente igen...
Da jeg løb tør for data i onsdags, er jeg glad for at lufthavnens gratis Trådløse netværk virker, og jeg får opdateret lidt på siden her, og sms'et status til dem derhjemme og drengene :-)
kl. 22 skal vi som sagt flyve, men da de ikke engang er begyndt at boarde kl 22 bliver vi næsten en time forsinket, men pga gunstige vejrforhold, lander vi alligevel til tiden i London 8½ time efter !
vente-vente-vente igen, nu vil jeg efterhånden gerne hjem.. lander i Kastrup 16:40, og er ude i Metro'en 20 min senere.. fedt at kun have håndbagage med :-)
mødes med Birgit på Nørreport, og vi er hjemme kl. 18, Godt det først er kl. 07 tirsdag morgen jeg skal på arbejde!!
drengene går på slankekur på Long Island:

Tirsdag morgen på Long Island, kan vi tydelig se at de savner både Carsten og mig

og de Keeeeeeeder sig.....

Onsdag morgen kikker Rene i vejviseren efter en Bloddy Mary...